29 maja 2020

Armata.Team z Zespołu Szkół nr 2 w Sosnowcu z najlepszym pomysłem na przedsiębiorstwo społeczne w konkursie Social Innovation Relay 2020!

Social Innovation Relay to ogólnopolski konkurs organizowany przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości we współpracy z Nationale-Nederlanden skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych. Uczestnicy mają za zadanie opracować biznesplan innowacyjnego przedsiębiorstwa społecznego, którego celem będzie rozwiązanie wybranego przez nich problemu społecznego. W finale konkursu wzięło udział 10 najlepszych zespołów wyłonionych przez ekspertów Fundacji i Partnera.

 

Z uwagi na epidemię koronawirusa, był to pierwszy w historii projektu finał organizowany online. Finaliści tegorocznej edycji stanęli przed ogromnym wyzwaniem zorganizowania pracy zdalnej zespołu, a także prezentowania swoich pomysłów w nowej formule. Wśród najlepszych pomysłów znalazły się przydomowa ciepłownia pozwalająca uzyskać energię elektryczną ze skoszonej trawy, zdrowe drugie śniadania dla uczniów z ekologicznych upraw, zautomatyzowane pojemniki na plastik produkujące filament do drukarek 3D, a także aplikacje mobilne promujące odpowiedzialne korzystanie ze środowiska naturalnego czy walczące z problemem samotności osób starszych. Największe uznanie sędziów zdobył pomysł ekologicznego zestawu do higieny jamy ustnej autorstwa Kornelii Bubel, Matyldy Kieszkiewicz, Nadii Makowskiej i Szymona Polewczaka z Zespołu Szkół nr 2 w Sosnowcu, pod opieką pani Jolanty Czapli. Grono sędziowskie doceniło zarówno ciekawy pomysł, jak i jakość jego prezentacji.

- Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem poziomu prezentacji. Stanęliście na wysokości zadania! Znaleźliśmy się w trudnych czasach i często z dnia na dzień musieliśmy się nauczyć zdalnej pracy, nauki, czy też prowadzenia wystąpień online, takich jak dziś. Serdecznie Wam gratuluję, poziom był bardzo wyrównany – powiedziała na zakończenie konkursu Małgorzata Sobkowicz, Wiceprezes Fundacji.

W tegorocznej edycji SIR wzięło udział 1210 uczniów z 29 szkół z całej Polski. Jurorzy ocenili ponad 80 pomysłów na innowacje społeczne i wybrali 20 tych, które miały największe szanse na wdrożenie biznesowe. Najlepsze zespoły opracowywały biznesplany pod okiem mentorów z Nationale-Nederlanden. 

– To już czwarty raz, kiedy angażujemy się w projekt Social Innovation Relay. Mamy w organizacji grupę mentorów, która co roku chętnie angażuję się w inicjatywę. Dzieląc się doświadczeniem, nasi mentorzy wspierają uczniów w zdobywaniu wiedzy oraz praktycznych umiejętności, które ułatwiają realizację nie tylko pomysłów na innowację społeczną, co jest celem konkursu, ale przede wszystkim realizację przyszłych planów zawodowych. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem otwartości i postawy uczniów, którzy dostrzegają problemy społeczne w swoim otoczeniu i potrafią znaleźć kreatywne rozwiązania, w jaki sposób im zaradzić. Cały projekt jest cennym doświadczeniem dla obu stron, uczniów jak i naszych mentorów – partner Nationale-Nederlanden mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

Zwycięzcy polskiej edycji konkursu zmierzą się z rówieśnikami z Europy i Azji na Social Innovation Relay Global Final online już 16 czerwca br.